Re: Wordpress sites overzetten

Op 18-08-16 om 16:24 schreef BjornW:
> Is het een single WordPress installatie?

Ja, deze wel.

> Dan kun je ook volstaan met het zetten van een constante in de
> wp-config.php zie bijvoorbeeld:
>
> https://codex.wordpress.org/Changing_The_Site_URL#Relocate_method

Is dat een goede oplossing?

Ik ben o.a. op zoek naar een methode om een test-site simpel over te
zetten naar een productie-site.

Ik zie in de database ook absolute paden als /var/www/sitename/.. of
/home/sitename/www/..

Verder kom ik vaak tegen dat sites van http naar https overgaan. Vaak
wil men beide. Gewoon de URL in https wijzigen in wp-config.php?

> Bij een multisite werkt dit niet en kun je gebruik maken van deze tool
> om een search-replace correct uit te voeren. Een search-replace met
> bijvoorbeeld sed werkt niet goed omdat WordPress ook gebruik maakt van
> geserializeerde data in de database. Als de string aangepast wordt en
> daarna meer of minder karakters bevat zal dit mis gaan.
>
> Zie hier voor de tool:
> https://interconnectit.com/products/search-and-replace-for-wordpress-databases/

Er zijn vele van dit soort tools volgens mij. Zit er ook eentje in
Debian? Ik hou van CLI tools.

Een plugin vind ik niet zo prettig. Wordpress en de plugins daar is het
domein van de gebruiker, dus dan moet ik het aan de klant overlaten.