Re: Boot probleem

Hallo,

Op 09-07-16 om 20:12 schreef Paul van der Vlis:
> Hallo,
>
> Ik heb al vele computer problemen gezien, maar dit nog niet.
>
> Booten gaat goed, maar na grub en initramfs volgt er alleen een
> knipperende cursor linksboven.
>
> Als ik de tweede optie van grub kies zie ik iets meer tekst voorbij
> komen, maar niet iets waarvan ik denk dat het van belang is.
> Daarna stopt hij ook.
>
> Als ik boot van een Debian USB-stick gebeurd er iets soortgelijks. Eerst
> komt grub, na het drukken op "rescue" of "install" niets meer. Met
> meerdere goede USB-sticks geprobeerd.
>
> Iemand een idee?

> [...]

Ik ben er uit. Het bleek te komen door een PCI wifi kaartje. Tijdens het
booten wordt de PCI bus bij langs gelopen, en als een device niet
correct reageert stopt het booten blijkbaar!

Vroeger had ik al de regel:  alle insteekkaarten verwijderen of
vervangen, sata/pata, usb, ps/2, floppy-drives verwijderen want ze
kunnen er allemaal voor zorgen dat de boel het niet doet.
Maar blijkbaar denk ik pas laat aan deze regel tegenwoordig....

Iedereen bedankt voor het meedenken.