Re: Boot probleem, alleen knipperende cursor

On Sat, Jul 09, 2016 at 09:05:17PM +0200, Frans van Berckel wrote:

> Als je in Grub op e klikt en naar de boot parameters kijk, ziet je daar
> dan iets bijzonders? Je zou init=/bin/bash kunnen proberen.

Dat "init=" aan de beurt komt, zo ver komt de beschreven boot niet.

> Staat hier "quiet splash" niet als defaults? Dat weghalen.

Dat zal meer zichtbaar maken.

> En misschien aanvullen met DEBIAN_FRONTEND=text

DEBIAN_FRONTEND is relevant voor Debian tools, zoals Debian-Installer.

> Staat memtest toevallig ook in dat rijtje?

Memtest is een wat speciale kernel.
Die kan geheel anders om gaan met video modes.

Kijk eerst hoe ver je komt met kernel bootparamater 'vga=0x303' ( is 'vga=771')
Dat is 800x600x256. Lijkt mij een veilige waarde.

Het idee is op die manier voorkomen dat GPU en zo in actie moet komen.

Leven en laten leven