Re: Ervaringen met Letsencrypt

On Wed, May 25, 2016 at 10:34:03AM +0200, Paul van der Vlis wrote:
> Hoi,
>
> Ik heb wat experimenten gedaan met Letsencrypt, en het werkt best heel
> aardig.

Dat EFF, Electronic Frontier Foundation, https://www.eff.org/
een van de stuwende krachten is, is wel een goed teken.

   [ ... ]
> Het commando "letsencrypt renew" checkt of er certificaten vernieuwd
> moeten worden. Zo ja, dan vernieuwd het ze, en installeert ze. Te
> draaien vanuit crontab. Echte ervaring heb ik hier nog niet mee, maar
> het lijkt goed te gaan.

Voor wat het waard is:
De "client kant", plaats waar bevestigde certificaten liggen,
van Letsenscrypt gaat 'certbot' heetten.

https://www.eff.org/deeplinks/2016/05/announcing-certbot-new-tls-robot

Leven en laten leven