Re: kvm | shared san storage

Hoi Germ,

Interessante informatie! Bedankt.

Ik heb hier nu proxmox/ceph draaien in een test opstelling, en ik ben zéér onder de indruk. Door de combi kvm/ceph heb je geen aparte storage meer nodig: scheelt kosten en je storage is geen single point of failure meer.

Verder a propos storage: je openfiler mening delen wij volledig. Als je iets voor storage wil, is er volgens mij maar één ultiem product: freenas. En als je dat niet wil, kom je terecht bij qnap, netapp, emc, etc.

MJ