Re: kvm | shared san storage

On 05/01/2016 05:46 PM, Geert Stappers wrote:
En misschien komt er misschien nog wel een storage advies voorbij.
(dat was de oorspronkelijk vraag (staat nog in het subject))

Waar ik zelf benieuw naar ben, is naar het networking gedeelte.
(kort berichtje "ook OpenVswitch" of naam andere S/W is al fijn)

De laatste keer liet ik 'proxmox' vallen, en toen kwam er ineens wat reactie. Ik zal nu eens iets vallen waar ik qua shared storage naar kijk:

- iscsi of nfs op freenas (freenas gebruiken we hier al als backup-to-disk target met replicatie oplossing, kennen we dus goed)

- ceph (zit ingebakken in proxmox, wat weer op debian gebaseerd is)

Opmerkingen, of andere, betere ideeën?

MJ