Re: kvm | shared san storage

Hoi Paul,

Bedankt voor je reactie.

Ik gebruik ook KVM, maar bij mij is het ook behoorlijk basic. Ik doe het
helemaal op de commandline met een terminal op de virtuele seriele poort
voor noodgevallen. Backuppen doe ik vanuit de guest met rsync. Ik heb
systemen met qcow2 en systemen met LVM.

Dat is inderdaad precies wat wij ook doen. Maar ik wil dat eigenlijk uitbreiden met live migration and shared storage.

Ga volgende week eens wat testen met verschillende producten, en op dit moment staat op nummer één: proxmox. Lijkt super interessant.

Iemand hier op de lijst die dat gebruikt?
(https://www.proxmox.com/)

MJ