kvm | shared san storage

Hoi,

Zijn hier mensen die in hun netwerken gebruik maken van kvm virtualisatie onder debian, shared storage op SAN, live guest machine migration, dat soort dingen?

Waarom ik dit vraag: wij doen op dit moment heel 'basic' virtualisatie: elke guest draait op zijn eigen debian host, geen shared storage, geen live migration & backups middels het backuppen van de hele qcow2/raw image.

Ik zou t fijn vinden om wat tips en truucs te krijgen van iemand die dit in de praktijk doet.

Zijn hier mensen die dit doen: heeft het zin om hier vragen over dat onderwerp te stellen?

Groet,
MJ