Re: Vraagje over RC-bugs

On Sat, Mar 26, 2016 at 03:20:41PM +0100, Paul van der Vlis wrote:
> Hoi,
>
> Ik zie bij het package firefox-esr verschillende RC-bugs, toch is het
> pakket wel gemigreerd van sid naar testing. Weet iemand hier hoe dat
> kan? Is dat een kwestie van "een uitzondering aanvragen" o.i.d.?

Dat is inderdaad mogelijk, als de beheerder van het pakket de release
managers kan overtuigen dat dit een vooruitgang is om de één of andere
reden.

Meer waarschijnlijk is dat de bug niet unstable-specifiek is. De
testing-migratie kijkt niet naar "zijn er geen RC-bugs in dit pakket",
maar wel naar "zijn er *minder* RC-bugs in de versie van het pakket dat
wil migreren dan in de versie van het pakket die al in testing zit". Als
er een vooruitgang is, dan wordt de migratie toegelaten.

Hoe kan een RC-bug in testing zitten? Soms wordt een RC-bug pas
gedetecteerd als de migratie al gebeurd is, maar het kan ook omwille van
de uitzonderingen uit de eerste paragraaf.

--
< ron> I mean, the main *practical* problem with C++, is there's like a dozen
       people in the world who think they really understand all of its rules,