Zelf een webcluster bouwen

Een cluster van webservers opzetten, hoe zou jij dat doen? Webhosting
op bare metal, bedoel ik. Zit aan een node of vier tot zes te denken.

Ik kies bewust, niet voor een kvm oplossing. En het liefst werk ik met
open software, zodat porten naar non amd64 nodes, eenvoudig blijft.

Kies het liefst voor deployment tools om het beheer te vereenvoudigen.
Een server in het rack er bijhangen, (net)booten en je kan aan de slag.

Welk control panel en failover oplossing voor nodes, enz enz? Welke
moderne cluster toolset? Met ouderwetse oplossingen staat Google vol.

Met vriendelijke groet,

Frans van Berckel