Re: usb en sd card niet gedecteerd in Debian stretch

Paul van der Vlis schreef op zo 20-12-2015 om 13:28 [+0100]:

> Als ik je goed begrijp doet USB het niet na booten. Een USB-muis doet
> het bijvoorbeeld niet, correct? Test graag direct na booten, zonder
> dat
> hij in slaap is geweest en weer is ontwaakt.

Eindelijk heb ik een gewone usb muis (bedraad). Nu kan ik het testen.
Indien ik de muis pas na afloop van het opstarten ga inpluggen, doet
het niet altijd, het wordt niet altijd gedetecteerd. Soms wel. Wel
brandt altijd het lampje. Er is dus wel stroom.

Er is wel iets geks: laat ik de muis ingeplugd en ik reboot de laptop,
dan gaat na afloop van de reboot (en ik dus weer scherm met apps,
programma's en zo heb) het lampje van de muis uit. Plug uit en weer in,
dan gaat het lampje aan en doet de muis weer, op die manier doet het
eigenlijk wel altijd. Heel gek...

Laptop terugbrengen naar de fabrikant? Of ligt het aan software? Het is
wel irritant allemaal: usb-stick en muis worden niet altijd
gedetecteerd, sd card heeft nooit gewerkt. Ik weet even niet meer...

Frank