Re: softraid vraag

Op 23-01-16 om 17:06 schreef Geert Stappers:

> Kritisch voor wie?  Maar dat was een retorische vraag.

Voor mensen die mdadm gebruiken. Voor mensen zoals ik.

> Mensen doen die dingen die ze belangrijk vinden.
> Mensen beseffen dat er gesamenlijke belangen zijn.
> Bij grotere aantallen mensen zijn er verschillen in wat men belangrijk
> vind. Dat is op zich niet erg, gewoon verder gaan met wat je wel samen
> belangrijk vind.
>
> Je mag inderdaad vrijwilligers beschouwen als mensen die iets belangrijk vinden.
>
> Mensen die iets belangrijk vinden, zeker hun die er invulling aan geven,
> om die als vrijwilligers te beschouwen, is onjuist.

De term "vrijwilliger" is wellicht bezoedeld in deze wereld.

Wat er hier aan de hand is, is dat iemand problemen probeerde op te
lossen, en mensen van de debian-installer zijn wijzigingen ongedaan
hebben gemaakt terwijl ze daar niet eens het recht toe hadden, naar ik
begreep.

Hij heeft van alles geprobeerd, zelfs tot en met het technisch commitee,
maar niemand die hem hielp.

Toen is hij maar gestopt als maintainer van mdadm. Het functioneerde
niet goed, en hij zag geen mogelijkheid het probleem te fixen.
Hij had geen zin daar verantwoordelijk voor te zijn.

Eigenlijk vind ik dat er uitgezocht moet worden wat er is gebeurd, om er
van te leren. Misschien zitten er mensen bij debian-installer team die
vervelend en arrogant doen.

> URL niet bezocht. Ik denk wel dat iemand het belangrijk genoeg vond
> om er wat aan te doen. Daar ben ik hem/haar erg dankbaar voor.
> Om te zorgen, om te waarborgen, dat zo iets moois blijft bestaan,
> help ik waar ik kan. Dit e-mailtje zou ook een bijdrage moeten zijn.
>
> Mijn boodschap is dat een project als Debian niet vanzelf sprekend is.

Inderdaad.

Ik zag overigens dat Debian 8.3 net uitgekomen is.
Met de nieuwe versie van mdadm!