Re: 1 not upgraded

On Sat, Jan 16, 2016 at 07:57:38PM +0100, Paul van der Vlis wrote:
> Aan de andere kant is Devuan zich erg aan het afzetten, dat vind ik ook
> niet positief. Het zou veel beter zijn als ze zich "Debian based" zouden
> noemen in plaats van "fork".
>
> Ik heb een klant die geen systemd wil, dat is lastig onder Debian.
> Ik heb voor die klant XFCE geinstalleerd als desktop, nu blijkt dat XFCE
> ook al systemd nodig heeft in testing.

Als je XFCE kiest om "licht" en voor "bediening met keyboard mogelijk"
en "bekende toetscombinaties als Alt-TAB" en zo, kun je eens kijken
naar fluxbox of openbox (dat laatste met fbpanel).

Daarmee heb ik de belangrijkste functionaliteit van XFCE zonder systemd.
Als je XFCE kiest voor de widgets op de taskbar heb je wel een probleem,
Dan moet je echt gaan zoeken.

Alternatieven als Windowmaker zijn ook goed maar kosten veel meer
configuratie.

Met vriendelijke groet,
Huub Reuver