Re: 1 not upgraded

Op 16-01-16 om 21:51 schreef Richard Lucassen:

> Ik vrees dat dat een gepasseerd station is. Er zijn al ellenlange
> discussies over gevoerd. Debian heeft gekozen voor systemd

Systemd is een default zoals grub dat ook is.
Maar jij mag kiezen voor wat anders.

Verder heeft Debian ervoor gekozen geen speciale maatregelen te nemen om
ervoor te zorgen dat pakketten ook zonder systemd moeten kunnen werken
o.i.d. Maar dat wil niet zeggen dat mensen zich daar toch voor kunnen
inzetten. Debian eist ook niet dat een programma bruikbaar moet zijn
voor blinden, maar daar mag je je best voor inzetten.

> en alhoewel
> je nu nog sysv kunt installeren zal dat niet langer mogelijk gaan zijn.

Dat heb ik nergens gehoord.

Wat ik wel zie is dat steeds meer pakketten afhankelijk zijn van systemd.

> Systemd is echt aan een Poetinereske inlijving bezig.
>
> Er is trouwens al een pagina:
>
> http://without-systemd.org/wiki/index.php/Main_Page

Ik bedoel een Debian-wiki-pagina.