Re: 1 not upgraded

On Sat, 16 Jan 2016 11:24:31 +0100
Huub Reuver <h_reuver@aoi-karin.net> wrote:

> Lijkt me volledig correct als ik de meldingen doorlees.

Mij niet want libsystemd *is* up2date

> Op een Debian systeem zonder sytemd heb je libsystemd nodig om
> "ontbrekende functionaliteit" aan te vullen.

Daarom is het binnenkort ook exit hier voor Debian. De eerste machine
draait al op Devuan.

> Ik heb dit al eens ingeschoten als een bug. Technisch gezien heb
> je met libsystemd0 geen systemd op je systeem en worden enkele
> calls afgevangen (als ik het goed begrepen heb).

Systemd is een aggressief gezwel. Alles wordt er door aangetast. En
vooral nu de afdeling marketing het voor het zeggen krijgt bij RedHat.
Het is de doodsteek voor Linux. Zoals gezegd in ncol is vi en cat
dadelijk ook afhankelijk van dat stuk binaire bloatware. Ik vind het
best dat ze ermee bezig zijn maar dit is gewoon systemd-imperialisme
wat men aan het doen is. En wee je gebeente als je Poettering c.s.
tegenspreekt.

En Debian doet vrolijk mee. Daarom gaat het hier exit. Ik ga niet
zitten wachten tot je er echt niet meer omheen kunt. Nu al is udev
geassimileerd door Poettering. En ik zie Debian niet gauw vdev of eudev
gaan distribueren om systemdvrij te blijven. En dan begin ik nog niet
eens over de nieuwe network device names.

> PS
> waarom bsdutils systemd functionalitei nodig heeft ontgaat mij
> daarbij volledig, omdat systemd niets net bsd te maken heeft IMHO.
> Bij e2fsprogs kan ik me nog voorstellen dat het nodig is voor de
> UUID-crap.

Geen idee. Overigens is UUID niet helemaal crap, het is erg handig bij
removable devices en machines met veel schijven IMHO ;-)

> PPS
> # apt-get remove libsystemd0

[..]

> Dus zo ongeveer alle applicaties...

Dat bedoel ik dus. Tijd om Devuan te gaan ondersteunen en de Debian
crap links te laten liggen.

R.

--
richard lucassen