Re: 1 not upgraded

On Sat, 16 Jan 2016 10:02:44 +0100
Richard Lucassen <mailinglists@lucassen.org> wrote:

> "The following packages have been kept back"
>
> maar dat is verdwenen. Iemand een hint? Ik heb wel een pin lijst om
> systemd buiten de deur te houden trouwens.

Het wordt nog idioter. Dit is de pin file:

Package: systemd
Pin: release *
Pin-Priority: -1

Package: *systemd*
Pin: release *
Pin-Priority: -1

Package: systemd:amd64
Pin: release *
Pin-Priority: -1

Package: systemd:i386
Pin: release *
Pin-Priority: -1

Als ik de tweede groep met *systemd* even eruit gooi gaat-ie libsystemd0
upgraden (plus de i386 en amd versies) Die is (nog) nodig voor udev.
(binnenkort gaat deze laptop over naar Devuan en ben ik er vanaf)

Daarna:

0 upgraded, 0 newly installed, 0 to remove and 0 not upgraded.

Mooi. Nu de pin file weer naar z'n originele staat teruggezet:

0 upgraded, 0 newly installed, 0 to remove and 1 not upgraded.

Schiet mij maar lek.

R.

--
richard lucassen