Re: Euro Teken

Hallo Danny,

Ik heb een Dell XPS L502X. Links en rechts van de spatiebalk een gewone 'Alt' toets.
Ik gebruikte het € -teken niet vaak dus gebruikte er de charmap voor. Ik zag je vraag voorbij komen en heb het nu voor mij werkend.

Ik heb met "dpkg-reconfigure keyboard-configuration" (als root) de instellingen van mijn keyboard doorlopen en gekozen voor keyboard layout English (US, with euro on 5).
Dat leverde uiteindelijk de het volgende op in het bestand keyboard:
KBMODEL="pc105"
XKBLAYOUT="us"
XKBVARIANT="euro"
XKBOPTIONS="lv3:ralt_switch,compose:lwin"
BACKSPACE="guess"

Hopelijk lukt het je nu om het werkend te krijgen.
Je had het ook op de nieuwjaarsreceptie kunnen vragen :-)

--
Securely sent with Tutanota. Claim your encrypted mailbox today!
https://tutanota.com

3. Jan 2016 21:55 by dannyevers83@gmail.com:

Beste mensen.

Ik heb Debian 8 geïnstalleerd met een lxde grafische omgeving.
Maar alleen krijg ik het euroteken bij de 5 toets niet werkend.
Hoe kan ik dit oplossen?

Alvast bedankt!

Danny