Re: postfix en nullmailer

Richard Lucassen schreef op ma 21-12-2015 om 21:27 [+0100]:
> Een van jullie weet dat vast wel: twee pakketten die niet
> tegelijkertijd geinstalleerd kunnen zijn, bijvoorbeeld postfix en
> nullmailer. Hoe krijg ik het voor elkaar dat ik ze allebei *wel* kan
> installeren (op een nette packagemanager-manier dus, de botte bijl
> werkt altijd wel) en dat ze beiden ook netjes ge-update worden?

Het probleem is dat deze pakketten een aantal bestanden gemeen hebben,
met name o.a.:

/usr/sbin/sendmail
/usr/lib/sendmail
/usr/bin/mailq
/usr/bin/newaliases

Programma's die mail willen versturen op een POSIX/LSB-compatibele
manier zullen ook verwachten dat die daar zijn (zeker sendmail), dus je
kan ze niet zomaar een andere naam geven.

In theorie zouden de maintainers van alle "mail-transport-agent"
pakketten samen een systeem met alternatives e.d. kunnen opzetten, maar
ik vrees dat dat relatief veel werk zou zijn voor iets wat nauwelijks
nut heeft.  :)

--
Jan Claeys