Re: postfix en nullmailer

Op 21-12-15 om 21:27 schreef Richard Lucassen:
> Een van jullie weet dat vast wel: twee pakketten die niet tegelijkertijd
> geinstalleerd kunnen zijn, bijvoorbeeld postfix en nullmailer. Hoe
> krijg ik het voor elkaar dat ik ze allebei *wel* kan installeren (op
> een nette packagemanager-manier dus, de botte bijl werkt altijd wel) en
> dat ze beiden ook netjes ge-update worden?

In een chroot of zoiets zou kunnen natuurlijk.

Verder zou je de sources kunnen downloaden, de conflict-regels weghalen,
en er een pakket van bouwen. Dat is erg simpel. Maar dan zou ik wel het
updaten blokkeren anders krijg je wellicht problemen na een security
update.

Verder moet je natuurlijk goed weten wat je doet, die pakketten kun je
niet voor niks niet tegelijk gebruiken. Maar wellicht kan het best als
je bijvoorbeeld andere poorten gebruikt dan default.

Wellicht helpt het als je uitlegt waarom je dit wilt.