Re: nieuwe linux kernel uit experimental halen

On Wednesday 16 December 2015 23:55:18 Frank Voncken wrote:
> Verder heb ik (op aanraden van Diederik) een
> /etc/apt/apt.conf.d/40defaultrelease aangemaakt met de inhoud:
>
> APT::Default-Release "stretch";
>
> Moet ik eerst dat laatste tijdelijk "buiten werking" stellen door
> middel van een #, dan
> # aptitude update
>
> vervolgens
> # aptitude install linux-headers-4.4.0-rc4-amd64/experimental
>
> (of beter een andere pakket?)

Die regel met Default-Release moet je zeker laten staan, anders loop je de
kans dat je je hele systeem upgrade naar sid.

Het commando dat je uit moet voeren is de volgende:
aptitude install linux-image-4.4.0-rc4-amd64 linux-headers-4.4.0-rc4-amd64 -t
experimental

(De variant met */experimental kan ook, maar de bovenstaande is waarschijnlijk
nu wat makkelijker)

De kernel is linux-image-* en daar gaat het nu om en daarnaast wil je ook de
linux-headers-* hebben, zodat je nvidia kernel module gecompileerd kan worden
tegen die nieuwe kernel.