Re: usb en sd card niet gedecteerd in Debian stretch

Op 16-12-15 om 10:51 schreef Frank Voncken:
> Je zult het niet geloven, maar nu "ziet" mijn laptop de externe
> hardware via usb wel. Externe hdd, telefoon en camera worden herkend.
> Gek... Misschien door de update en safe-upgrade die ik daarvoor had
> uitgevoerd??

Of misschien doordat je ondertussen hebt gereboot?

"usb: port power management may be unreliable" lees ik in dmesg,
misschien ontwaakt de USB adapter niet goed uit de slaapstand.

Ik raad je aan om het 4.4 kernel uit experimental te proberen.

> Alleen herkent de laptop SD card niet.

Daar heb ik eigenlijk nog nooit problemen mee gehad.

> En Bluetooth muis werkt maar
> even, daarna niet meer.

Ik heb niet zulke geweldige ervaringen met Bluetooth, maar misschien
ligt dat aan mij. Mijn voornaamste bezwaar is dat het aanmelden niet
automatisch gaat. Verder niet altijd even simpel met nieuwe hardware,
soms helpt het om bluetooth uit te zetten, en dan weer aan.

Een ander type muis is misschien een beter idee.

> Mijn output van lsusb -v en dmesg |grep -i usb
> zit in twee documenten in de bijlage (tekst was te lang om hier direct
> te posten). Zie je iets geks?

Zie boven. Ik heb eigenlijk alleen dmesg bekeken.