Re: optimaliseren ssd en hdd

Frank Voncken schreef:
> Ik heb die regel met tmpfs handmatig toegevoegd in fstab. Was dat niet
> nodig geweest met systemd? Hebben de settings van systemd de voorkeur
> boven de handmatige toevoeging van die regel? Zo ja, hoe kan ik dat
> veranderen? De regel verwijderen en
>
> # systemctl enable tmp.mount
>
> opnieuw uitvoeren?

De eenvoudigste manier om opties toe te voegen is in fstab.
Ze worden toegevoegd aan de opties die al in /etc/systemd/system/tmp.mount staan.
Met name zie je daar standaard al de opties mode=1777,strictatime staan.
Opties in fstab overrulen zonodig die in tmp.mount.
Dus zoals je het nu hebt, moet het goed zijn.