Re: optimaliseren ssd en hdd

Hoi Frank,

Op 26-11-15 om 20:15 schreef Frank Voncken:
> De methode van Diederik, met het verplaatsen en mounten van /home
> naar/op sdb vind ik iets eleganter. Niettemin bedankt!

Het nadeel van homedirs op een tragere disk, vind ik dat het trager is.
Ik heb liever alleen de grote hoeveelheden data op een harddisk, en de
rest op SSD. Denk bijvoorbeeld aan de cache van je browser.

Verder kun je op deze manier alleen /home op de harddisk kwijt, en niet
iets anders wat je ook liever op harddisk hebt. Uiteraard kun je wel
bijvoorbeeld een /home/backup aanmaken om maar wat te zeggen, maar dat
vind ik toch "oneigenlijk gebruik".

Maar, alles kan op vele manieren...

> Volgens Diederik is dat niet (meer) nodig. Als ik "mount" intyp, zie ik
> overal "relatime" staan. Het zit dus al standaard in.

Interessant, dat wist ik ook nog niet.