Re: optimaliseren ssd en hdd

Paul van der Vlis schreef op wo 25-11-2015 om 22:55 [+0100]:
> Hoi Frank,

> Dat kan natuurlijk. Ik maak vaak een /data aan en mount het daar. Dan
> maak ik symlinks van de home-directory daar naartoe, vaak naar een
> mapje
> daarin, bijvoorbeeld /home/piet/Video naar /data/Video of zoiets.
>
> Voorbeeld:
> ln -s /data/Video /home/piet/Video

De methode van Diederik, met het verplaatsen en mounten van /home
naar/op sdb vind ik iets eleganter. Niettemin bedankt!

> Er is dus niet automatisch noatime of relatime toegevoegd aan
>
> Nee, dat gebeurd inderdaad niet automatisch. Ik zet er altijd noatime
> neer, maar relatime is inderdaad ook een optie.

Volgens Diederik is dat niet (meer) nodig. Als ik "mount" intyp, zie ik
overal "relatime" staan. Het zit dus al standaard in.

Maar toch bedankt voor het meedenken, Paul!

Groet,
Frank