Re: optimaliseren ssd en hdd...en tevens een vraagje

henk van ballegooijen schreef:
> Zoals je al zei, wordt het nogal eens afgeraden om de mountoptie
> discard te gebruiken.
> Toch schijnt het wel goed te zijn om een ssd getrimd te houden.
> Deze oplossing hiervoor ben ik ooit eens tegengekomen:
> Maak in /etc/cron.daily het script(je) 'trim' met hierin:
>
> #!/bin/sh
> LOG=/var/log/trim.log
> echo "*** $(date -R) ***" >> $LOG
> fstrim -v / >> $LOG
> fstrim -v /home >> $LOG

> Nu mijn vraagje: Is dit een goede manier en zo niet, weet iemand een
> betere methode?

Toevallig kwam dit ook net voorbij in de Engelstalige Debian-lijst.
In dit bericht zie je, inclusief de quotes, de hele draad:
https://lists.debian.org/debian-user/2015/11/msg01046.html

/etc/cron.daily schijnt trouwens wat te veel van het goede te zijn.
Moet in /etc/cron.weekly.