Re: na grub in commando-mode ipv grafische Gnome mode

On Mon, 2015-11-23 at 21:46 +0100, Frank Voncken wrote:

> Tot mijn verrassing zit Xorg.0.log er nu wel bij! Kennelijk heeft de
> tip van Paul om xserver-xorg-legacy te installeren, dit veroorzaakt?
> Uitkomst van ls Xorg* -l:
> -rw-r--r-- 1 root root 19743 nov 23 21:05 Xorg.0.log
> -rw-r--r-- 1 root root 23478 nov 23 21:05 Xorg.0.log.old
>
> Commando "more Xorg.0.log" geeft ondere andere het volgende:
> (WW) The directory "usr/share/fonts/X11/cyrillic" does not exist
> (EE) open /dev/dri/card0: no such file or directory
> (WW) falling back to old probe method for modesetting
> (EE) open /dev/dri/card0: no such file or directory
> [...]

Ik weet niet precies wat er fout gaat en / of wat de oplossing is.
Herstart s.v.p nog een keer de nieuwe latop. Start startx niet op. Maar
login met ssh en maakt Xorg.0.log voor de zekerheid leeg.

# ssh root@nieuwe-laptop-ip-adres
# cd /var/log
# > Xorg.0.log
# service gdm start

Op de nieuwe-laptop zie je nu gdm starten. Kijk in het ssh scherm wat
voor een error op het scherm langs komen. Het kan best zijn dat gdm
helemaal niet wil starten. Start dan remote xorg.

# startx

Kijk welke Xorg driver /dev/dri/card0 precies aanspreekt. Hij laadt
achter elkaar soms 3, 4 of 5 Xorg server video drivers. Zie je wat
bijzonders? Staat de nvidia video drivers daar toevallig ook tussen?
Volgens mij kan je dit met ctrl+c weer onderbreken. En misschien hebben
andere ook nog tips, nu er een error log is.

Met vriendelijke groet,

Frans van Berckel