Re: uitgaand udp verkeer genereren

Hoi,

De niet-werkende Radius client hardware tegen de Radius server laten praten
m.b.v. de daarvoor bedoelde Radius client software.
Aangezien het embedded linux in een device is, kan ik daar niet zomaar vanalles opzetten. Anders had ik inderdaad wel iets met radtest gedaan. (zoals dat bij 'normale' radius clients werkt)

En dan op de Radius server kijken met een netwerksniffer (tcpdump,
tshark, wireshark e.d.) wat er binnen komt.

Mijn inschatting is dat de R.client wel wat stuurt,
maar niets wat de R.server de moeite waard vindt om te loggen.
Ik heb getest met freeradius in debug mode, en OVERAL wordt op gereageerd met tenminste een regeltje 'Ready to process requests', zolang er maar een <enter> achter zit.

Oja, wat me tijdens het bericht van dit bericht te binnen schoot.
DNS is UDP. Configureerd de r.client tijdelijk zo dat de R.server
een Domain Name Server is.  Dan heb je wel UDP, maar nog niet
op de Radius poort. NTP reist ook over UDP.
Jaa, kijk, dat soort tips hoopte ik op. :-) Thanks!

Eens kijken of ik dat kan wijzigen op dat ding.

Dank nogmaals,
MJ