Re: uitgaand udp verkeer genereren

On Mon, Nov 23, 2015 at 08:15:55PM +0100, mourik jan c heupink wrote:

> Prima. :-)
>
> Het betreft accesspoints die ik in de bijbehorende gui heb
> geconfigureerd voor wpa, radius/802.1x authenticatie.
>
> Op andere switches draait dit goed, dus de freeradius server
> functioneert. Ik draai freeradius is debug mode, en zie geen enkel
> verkeer vanaf dat accesspoint op de radiusserver binnenkomen.
>
> Ik probeer derhalve zelf udp verkeer vanaf dat accesspoint naar de
> radius server te genereren. (dit zou ik dan moeten zien in de radius
> debug log, als DAT al niet werkt...)
>
> Dat is de uitleg. Nu wel een goeie tip dan?

   :-)

Gegevens die er nu zijn:

* Radius server die we in debug mode ( waarschijnlijk verbose logging )
* Er zijn werkende Radius clients
* De niet-werkende Radius client kan wel via ssh (tcp) bij de Radius server komen

> Of een andere benadering van dit probleem...?

De niet-werkende Radius client hardware tegen de Radius server laten praten
m.b.v. de daarvoor bedoelde Radius client software.

En dan op de Radius server kijken met een netwerksniffer (tcpdump,
tshark, wireshark e.d.) wat er binnen komt.

Mijn inschatting is dat de R.client wel wat stuurt,
maar niets wat de R.server de moeite waard vindt om te loggen.

Oja, wat me tijdens het bericht van dit bericht te binnen schoot.
DNS is UDP. Configureerd de r.client tijdelijk zo dat de R.server
een Domain Name Server is.  Dan heb je wel UDP, maar nog niet
op de Radius poort. NTP reist ook over UDP.

Leven en laten leven