Re: na grub in commando-mode ipv grafische Gnome mode

Hoi Frank en anderen,

Op 23-11-15 om 11:05 schreef Frank Voncken:

> Kernel die bij stretch hoort, dus 4.2.6

Volgens mij wordt je architectuur pas echt ondersteund vanaf kernel 4.3.

> [...]
>
> Bij de vorige draad over nvidia-driver blijkt dat deze
> /var/log/Xorg.0.log niet bestond. Misschien nu wel, ik kan het pas
> vanavond er naar kijken (ik zit nu op mijn werk).

> Interessant. Ik zal vanavond kijken of xserver-xorg-legacy helpt.
> Overigens mag in geval van nvidia Optimus (wat ik dus heb) geen Xorg
> configuratie plaatsvinden. Ik heb bumblebee en primus geïnstalleerd.
> Maar hier gaat het misschien om iets anders.
> Als het niet helpt, wordt het dus kernel upgraden. Voor ik het ga doen,
> zal ik nog een post plaatsen hierover (ik ben voorzichtig...,

Kernel upgraden is geen riskante operatie, want je kunt in grub kiezen
om je vorige kernel te starten. En dan kun je het nieuwe kernel
eventueel ook weer verwijderen.

> al was ik
> bij de installatie van stretch in de nieuwste laptop kennelijk niet
> voorzichtig genoeg. Gelukkig heb ik nog recovery van Windows 10 op usb,
> mocht het helemaal fout gaan)

Je laptop heeft erg nieuwe techniek, maar deze schijnt ondersteund te
worden in Linux 4.3. Volgens mij kun je ook Intel Graphics gebruiken, en
heb je dus een keuze tussen Intel en Nvidia. Ik zou dan gewoon Intel
gebruiken, en Nvidia als een extraatje zien waarmee je nog eens aan de
slag zou kunnen. Ik heb al machines ingericht met Optimus, en daar heb
ik dat zo gedaan met Bumblebee.