Migreren van openSUSE naar Debian

Ik heb mijn meeste systemen overgezet naar Debian van openSUSE. Voor
de gewone systemen was dat niet zo'n probleem: gewoon een schone
installatie. Maar ik heb een server waar meerdere zaken op draaien:
SpamAssassin, mailserver, leafnode om de belangrijkste te noemen. Tot
nu toe speelde het wel in mijn achterhoofd dat ik moest migreren, maar
ik zag daar nogal tegenop. Nu heeft openSUSE echter de overstap
gemaakt naar een rolling release. Zeg maar Testing. Op zich wel
aardig: o.a. kernel 4. Maar sommige gedeeltes van Python zijn nu
gebroken (o.a. pip) en bijvoorbeeld virtualBox werkt ook niet meer.
Dus ik moet door de zure appel heen bijten. Iemand tips hoe dit zo
snel mogelijk met zo weinig risico als mogelijk te doen? Zou niet
handig zijn indien mijn mailserver er een week uit zou liggen. Of als
ik mijn historie kwijtraak.

--
Cecil Westerhof
Senior Software Engineer