Re: [apt] geen updates

On Wed, 7 Oct 2015 10:31:01 +0200
Matijs van Zuijlen <matijs@matijs.net> wrote:

> En? Laat aptitude zien dat er wat te upgraden valt of niet? Of staat
> alles on-hold? Is de sectie 'Upgradable packages' leeg? Als je Shift
> +U doet, worden er dan wel packages geselecteerd om te upgraden?

Het wordt nu nog gekker: een machine die *wel* updates ophaalt en
installeert zegt nu dat dat nog niet gebeurd is.

Ik begin te vermoeden dat er toch iets in die image niet spoort. Het is
gebeurt op het stuk dat niet van Debian afkomt maar van Proxmox:

The following packages will be upgraded:
  libfreetype6 proxmox-ve-2.6.32 pve-kernel-2.6.32-41-pve
3 upgraded, 0 newly installed, 0 to remove and 0 not upgraded.
Need to get 0 B/36.9 MB of archives.
After this operation, 1,024 B of additional disk space will be used.
Do you want to continue [Y/n]? n
Abort.

Die nieuwe kernel staat er namelijk net op:

# cat /proc/version
Linux version 2.6.32-41-pve (root@lola) (gcc version 4.7.2 (Debian
4.7.2-5) ) #1 SMP Sat Sep 12 13:10:00 CEST 2015

Ik zal die repository er eens uitslopen, de cache leeghalen en het er
dan weer eens bijzetten.

Ik draai heel wat Debian bakken, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.

R.

--
richard lucassen
http://contact.xaq.nl/