numlock niet automatisch aan in gdm3 jessie

Beste allen,

Bij het opstarten van mijn laptop met gnome 3.14 (gdm3) gaat numlock niet automatisch aan. Ik heb al eerder numlockx geïnstalleerd van Debian Packages en in /etc/gdm3/Init/Default het volgende toegevoegd (op aanwijzingen van https://wiki.archlinux.org/index.php/Activating_Numlock_on_Bootup :

if [ -x /usr/bin/numlockx ]; then
      /usr/bin/numlockx on
fi

Het helpt niet. ArchLinux heeft ook nog een andere mogelijkheid met gnome-session-properties, maar mijn terminal schijnt dit commando niet te kennen. Heeft misschien iemand een suggestie?

Frank