Bluetooth with Intel 7260

Hallo,

Ik probeer een Lenovo Thinkpad T440s aan de praat te brengen. Dat lukt
heel aardig, alleen de bluetooth geeft problemen. Hij heeft USB
device-id 8087:07dc, verder staat er in lsusb alleen "Intel corp".

De bluetooth zit ingebouwd in een wifi-kaartje, wat zich meldt in lspci
als "Intel Corporation wireless 7260 (rev. 83)".

Het ziet keurig andere bluetooth apparaten, kan ermee connecten, maar de
verbinding wordt meteen verbroken.

Ik heb de nieuwere firmware-iwlwifi uit backports al geprobeerd,
en ook het 4.1 kernel uit backports. Maar het blijft niet werken.

Ik zie hierover vele berichten van eind 2013, begin 2014, en daarna
eigenlijk weinig meer. Je zou dus denken dat het probleem is opgelost of
dat er een goede workarround is. Wat ik vond functioneerde echter niet.

Heeft er hier iemand ervaring mee?

Met vriendelijke groet,
Paul van der Vlis.