Olinuxino Lime2 Debian installatie

Hallo,

Ik kreeg van iemand een Olinuxino Lime2 [1] bordje te leen en heb daarop
Debian geïnstalleerd.

Qua functionaliteit is het vergelijkbaar met de Raspberry Pi, alleen is
het open hardware en kun je er de standaard Debian op installeren. Het
komt uit Bulgarije en kost 43 euro, excl btw en verzending. Maar ze
hebben ook goedkopere bordjes vanaf 30 euro. Deze heeft o.a. 1 GB
geheugen en SATA.

Op de site van Olinex kun je een Debian image downloaden, maar het is
onduidelijk of dat wel echt Debian is, of dat er dingen aan zijn gewijzigd.

Volgens de Debian wiki [2] zijn er sinds kort kant-en-klare SD-images te
downloaden, ze verwijzen naar ftp.uk.debian.org, Je kunt ze overigens
ook op ftp.debian.org [3] en alle mirrors vinden.
( Ik vond ze echter niet op cdimage.debian.org of een andere server
binnen debian.org die via https te benaderen is. )

De installatie verliep prima, wat echter belangrijk is om te weten, is
dat je echt een serial-console kabel nodig hebt voor de installatie [4].
In minicom moet je als device /dev/ttyUSB0 instellen.

Verder is een gewone 5V voeding handig. Het blijkt uiteindelijk ook wel
met voeding via de USB-otg poort te werken, maar ik zag toen ik dat
probeerde geen enkele LED branden en dacht al dat hij stuk was. Je hebt
overigens een gewone micro-USB-kabel nodig als je deze poort wilt
gebruiken, geen USB-otg kabel.

[1]
https://www.olimex.com/Products/OLinuXino/A20/A20-OLinuXIno-LIME2/open-source-hardware
[2] https://wiki.debian.org/InstallingDebianOn/Allwinner