Re: Hoe JEE te installeren

On Sun, Jul 12, 2015 at 06:47:30PM +0200, Cecil Westerhof wrote:
> Ik moet op het ogenblik JEE code ontwikkelen. Het zou wel handig zijn
> indien ik dit ook vanaf mij Debian bak zou kunnen doen. Standaard
> wordt echter Java SE geïnstalleerd. Hoe kan ik Java EE installeren?

Euh, wanneer is een Java versie een "Enterprise Edition"?
Als in: 'Wat is "Java EE"???' en 'Hoe is Java SE geïnstalleerd?'

> En een bonus vraag: is het mogelijk om JEE6, JEE7 en JEE8
> tegelijkertijd op mijn systeem te hebben staan?
> De ontwikkeling moet in JEE6 gebeuren, maar het kan geen kwaad om ook
> met JEE7 en JEE8 te stoeien. :-D

Er is zo iets als Java Runtime Environment.

Op een computer heb ik er twee ge-installeerd staan.

$ aptitude search jre | grep -i java
i A default-jre                     - Standard Java or Java compatible Runtime
i A default-jre-headless            - Standard Java or Java compatible Runtime (
i   gcj-4.7-jre-lib                 - Java runtime library for use with gcj (jar
p   gcj-4.8-jre                     - Java runtime environment using GIJ/Classpa
p   gcj-4.8-jre-headless            - Java runtime environment using GIJ/Classpa
i   gcj-4.8-jre-lib                 - Java runtime library for use with gcj (jar
p   gcj-4.9-jre                     - Java runtime environment using GIJ/Classpa
p   gcj-4.9-jre-headless            - Java runtime environment using GIJ/Classpa
i A gcj-4.9-jre-lib                 - Java runtime library for use with gcj (jar
p   gcj-jre                         - Java runtime environment using GIJ/Classpa
p   gcj-jre-headless                - Java runtime environment using GIJ/Classpa
i A openjdk-6-jre                   - OpenJDK Java runtime, using Hotspot JIT
i A openjdk-6-jre-headless          - OpenJDK Java runtime, using Hotspot JIT (h
i A openjdk-6-jre-lib               - OpenJDK Java runtime (architecture indepen
i A openjdk-7-jre                   - OpenJDK Java runtime, using Hotspot JIT
i A openjdk-7-jre-headless          - OpenJDK Java runtime, using Hotspot JIT (h
i   openjdk-7-jre-lib               - OpenJDK Java runtime (architecture indepen

Dat zou met `apt-get install openjdk-6-jre-headless openjdk-7-jre-headless`
te reproduceren moeten zijn.

Ik hoop dat je er wat mee kunt. Mocht dat niet zo zijn, probeer dan je vraag
eens bij  debian-java AT lists debian.org

Groeten
Geert Stappers
--
Leven en laten leven