Systemd boot probleem

Hallo,

Gisteren had ik voor het eerst te maken met een serieus systemd boot
probleem. Het gaat om een virtuele machine (Qemu/KVM) waarin alles op
LVM staat. De host is Debian 7, de client Debian 8.

Ik had het (virtuele) geheugen van de machine vergroot en daarna ging
het booten niet goed. Ik kreeg dit soort meldingen, en dat bleef zich
maar herhalen:

----------
(1 of 4) A start job is running for udev Wait for Co...on (27s / 3min)
(2 of 4) A start job is running for udev Kernel Devi...13s / 1min 30s)
(3 of 4) A start job is running for dev-mapper-vg0\x...45s / 1min 30s)
(4 of 4) A start job is running for dev-ttyS0.device (53s / 1min 30s)

[ TIME ] Timed out waiting for device dev-mapper-vg0\x2dswap.device.
[DEPEND] Dependency failed for /dev/mapper/vg0-swap.
[DEPEND] Dependency failed for Swap.
[ TIME ] Timed out waiting for device dev-ttyS0.device.
[DEPEND] Dependency failed for Serial Getty on ttyS0.
[FAILED] Failed to start udev Kernel Device Manager.
See 'systemctl status systemd-udevd.service' for details.
         Stopping udev Kernel Device Manager...
[  OK  ] Stopped udev Kernel Device Manager.
         Starting udev Kernel Device Manager...
---------

Voor nood ben ik toen maar gestart met de recovery-mode van Grub. Nadat
ik was ingelogd als root zag ik weinig verkeerds, dus heb ik maar weer
"exit" getikt. Tot mijn verbazing startte het systeem toen op zonder
problemen.

Later heb ik dit nog een keer gedaan, toen bleek het netwerk niet te
functioneren. Maar na een "/etc/init.d/networking restart" wel weer (ik
kan er via een seriele console inkomen). De boel draait weer voor nood.

Als ik in de logs kijk zie ik niets in de tijd dat de problemen er
waren. Misschien kon hij het root filesystem niet mounten waardoor er
ook niets weg te schrijven was. En tijdens het booten heb ik geen prompt
dus kan ik ook de logs niet bekijken lijkt me.

Ik zie geen problemen op soortgelijke andere virtuele machines die op
dezelfde manier gemaakt zijn.

Een reboot ging ook een keer wel goed, maar daarna weer niet.

Heeft hier iemand tips?

Met vriendelijke groet,
Paul van der Vlis.