Re: User geen lid van zijn eigen groep

Op 27-05-15 om 20:01 schreef Geert Stappers:

> groepleden mogen _niet_ schrijven

Klopt, maar het ging ook om toegang en lezen.

Probleem was dat een Apache proces, wat draait als user piet en groep
www-data, niet naar binnen mocht. Dat had ik ook moeten vermelden, sorry.

Pas toen ik user piet lid maakte van de groep piet lukte dat en dat
snapte ik niet.

Als ik Apache als user piet draai met als groep www-data, dan is piet
niet de default groep en dan moet hij wel in /etc/group staan...

Volgens mij was dat eerder niet zo, wellicht komt het door veranderingen
in het pakket libapache2-mpm-itk.

Dat het bij de andere users wel goed ging bleek deels een vergissing, en
deels een andere situatie.

Met vriendelijke groet,
Paul van der Vlis.

https://www.vandervlis.nl