Re: video conference server

Op 20-05-15 om 14:24 schreef mourik jan heupink:

> Je kunt ook één op één ja. Wij merken, nu we onze gebruikers vragen om
> het te testen, dat de verbinding wel eens 'kwijtraakt'.
>
> Onze server heeft een publiek ip, dus daar zit t probleem niet. Hier
> zijn we dus nog een beetje mee bezig.

Grote kans dat het aan de client-kant zit. Slechte wifi verbinding, of
router of switch die gereset moet worden o.i.d.

Zo'n verbinding stelt hogere eisen aan de verbinding dan gewoon een
beetje browsen.

> Ook werkt t opnemen van sessies
> onder debian 7 alleen naar mp3. Geen video streams.

mp3 kun je ook streamen.

> Dat zou onder debian 8 wel moeten werken. Niet getest.

Als je zoiets nieuw uitrolt, kun je wellicht beter meteen Debian 8
gebruiken.

> Ja, maar versie 7. Het bleek dat er (blijkbaar per ongeluk) een java
> functie gebruikt werd, waarvoor versie 8 nodig was. Daarom draaien wij
> het nu onder 8. (hoewel die vergissing wellicht weer terug gedraaid is)

Er zit ook een openjdk8 in sid. Geen ervaring mee. Jitsi kan zowel met
openjdk 7 als 8 gebruikt worden dacht ik. Maar een bug is natuurlijk
mogelijk.

> Yep, wij ook.

Goed te horen. Dat ding is vat onbekend, maar werkt prima.

https://www.vandervlis.nl