Re: video conference server

On 5/20/2015 12:57, Paul van der Vlis wrote:
Is het ook geschikt als alternatief voor 1:1 Skype?
Je kunt ook één op één ja. Wij merken, nu we onze gebruikers vragen om het te testen, dat de verbinding wel eens 'kwijtraakt'.

Onze server heeft een publiek ip, dus daar zit t probleem niet. Hier zijn we dus nog een beetje mee bezig. Ook werkt t opnemen van sessies onder debian 7 alleen naar mp3. Geen video streams. Dat zou onder debian 8 wel moeten werken. Niet getest.

Het lijkt me dat het ook prima werkt met openjdk, tenminste, ik zie een
versie in Debian main (sid) die openjdk gebruikt.
Ja, maar versie 7. Het bleek dat er (blijkbaar per ongeluk) een java functie gebruikt werd, waarvoor versie 8 nodig was. Daarom draaien wij het nu onder 8. (hoewel die vergissing wellicht weer terug gedraaid is)

Gebruik je het in combinatie met een XMPP server?  Welke?
Ik heb goede ervaring met Prosody: https://packages.debian.org/prosody
Yep, wij ook.

MJ