systraq / filetraq dep

is het misschien een idee om (f)mtree uit de freebsd-glue package te gebruiken ipv filetraq?

o.a. vanwege het feit dat in de manual van systraq het volgende staat:
"Jeremy runs it as root, I believe. I want to avoid that as much as possible.". Dat vervolgens systraq filetraq als dep heeft en dus ook standaard filetraq elke 5 minuten als root wordt gedraaid was me pas duidelijk na een extra inspectie.

Ik zelf ben m'n setup poging onder Ubuntu gestaakt omdat een simpele `find /etc -type f > /etc/systraq/filetraq.conf` me wat rare errors gaf (+ het feit dat er nog redelijk wat manuele stappen gemaakt moeten worden na installatie, waardoor ik sowieso enigzins onzeker ben of het wel compleet is):

Creating first backup of /etc/apparmor.d/cache/sbin.dhclient.
cp: cannot open ‘/etc/apparmor.d/cache/sbin.dhclient’ for reading: Permission denied
Creating first backup of /etc/apparmor.d/cache/usr.sbin.mysqld.
cp: cannot open ‘/etc/apparmor.d/cache/usr.sbin.mysqld’ for reading: Permission denied
Creating first backup of /etc/at.deny.
etc...

en dit was nadat ik de initiele backup zoals voorgesteld in de systraq manual al had gemaakt.

-Tim