Re: Vertaling Debian Jessie

On 05/08/2015 11:53 AM, Paul van der Vlis wrote:

- "Gnome3 classic" en "Gnome3 flashback" hebben linksboven de menu-items
"Toepassingen" en "Locaties". Of "Applications" en "Places" in het
Engels. Hoe deze twee nu precies uit elkaar te houden zijn weet ik nog
niet zo goed. Gnome3 classic komt meer voor.
Screenshot van "Gnome Classic": http://i.stack.imgur.com/VQk6I.png
Screenshot van "Gnome Flashback", maar dit is geen Debian volgens mij:
https://wiki.gnome.org/Projects/GnomeFlashback?action=AttachFile&do=get&target=gnome-flashback.png

$ ps -edaf | grep gnome-panel

- KDE heeft linksonder een startmenu-item icoontje met een "K".
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/46/Debian-kde.png

Zou dat lukken met:

$ ps -edaf | grep kde

- XFCE heeft onder standaard een gecentreerde balk.
http://3.bp.blogspot.com/-ybp4wC7OBc4/UOyb1eZ6LZI/AAAAAAAABIo/syNF_MIJKr4/s1600/Screenshot+-+01082013+-+04:13:22+PM.png

$ ps -edaf | grep xfce4

???

Volgens mij kun je in elke desktop ergens een "system menu" of een menu item "About" oid vinden waarin je info over type en versie van de desktop kunt vinden.

Mvg,
Jan-Rens.