Welke desktop

----- Forwarded message from Paul van der Vlis -----

Date: Fri, 08 May 2015 11:53:47 +0200
From: Paul van der Vlis
To: debian-user-dutch@lists.debian.org
Subject: Re: Vertaling Debian Jessie

Op 07-05-15 om 18:38 schreef Patrick Ruytings:
> On Wed, 06 May 2015 19:28:02 +0200, Jan-Rens Reitsma:

> Ik dacht MATE.

Hoe zou je kunnen bepalen welke desktop iemand heeft, als deze dat zelf
niet weet?

- "Gnome3 standaard" is te herkennen aan het feit dat er linksboven
"Activiteiten" staat, of in het Engels "Activities"
https://en.wikipedia.org/wiki/Debian#/media/File:Debian.png

- "Gnome3 classic" en "Gnome3 flashback" hebben linksboven de menu-items
"Toepassingen" en "Locaties". Of "Applications" en "Places" in het
Engels. Hoe deze twee nu precies uit elkaar te houden zijn weet ik nog
niet zo goed. Gnome3 classic komt meer voor.
Screenshot van "Gnome Classic": http://i.stack.imgur.com/VQk6I.png
Screenshot van "Gnome Flashback", maar dit is geen Debian volgens mij:
https://wiki.gnome.org/Projects/GnomeFlashback?action=AttachFile&do=get&target=gnome-flashback.png

- KDE heeft linksonder een startmenu-item icoontje met een "K".
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/46/Debian-kde.png

- XFCE heeft onder standaard een gecentreerde balk.
http://3.bp.blogspot.com/-ybp4wC7OBc4/UOyb1eZ6LZI/AAAAAAAABIo/syNF_MIJKr4/s1600/Screenshot+-+01082013+-+04:13:22+PM.png

- Cinnamon heeft linksonder een tandwieltje staan, met daarnaast het
woord "Menu".
http://i1-news.softpedia-static.com/images/news2/Debian-8-Jessie-Cinnamon-Live-CD-Screenshot-Tour-479389-2.jpg

- MATE is te herkennen omdat er linksboven drie menu items staan,
namelijk in het Nederlands "Applicaties", "Locaties" en "Systeem".
https://screenshots.debian.net/screenshots/m/mate-desktop/10990_large.png

- LXDE is volgens mij te herkennen aan een soort vliegtuig linksonder,
en een aan/uit knop rechtsonder:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/4c/LXDE_desktop_full.png

- IceWM heeft linksonder een icoontje met "Debian", en rechtsonder de
tijd staan. https://screenshots.debian.net/screenshots/i/icewm/88_large.png

Ik ben er vast nog een aantal vergeten.