Re: Mailinglist

Op 07-05-15 om 10:40 schreef Matijs van Zuijlen:
> Ik vrees dat 'bovenposten' gewoon de norm is geworden, zeker voor private email.
> Waarom dit niet accepteren en er mee (leren) leven? Beide mogelijkheden staan
> tenslotte toe dat de voorgaande conversatie in het bericht zelf kan worden
> nagelezen.

Het nadeel is, dat je gemakkelijk onderdelen uit het bericht vergeet te
beantwoorden. Verder moet je niet alleen de antwoorden opschrijven, maar
ook duidelijk maken waarop het een antwoord is.

> Meestal pas ik me aan aan de bestaande conversatie, zoals ook hier :-).

Ik pas me natuurlijk ook wel aan, sommige mensen snappen echt niets van
quoten. Daarom zou ik ze graag een link willen geven die het wat
uitlegt. Er zijn wel wat sites, maar die gaan vaak nogal specifiek over
usenet of mailinglijsten. Terwijl ik quoten ook veel voor gewone e-mail
gebruik. Bijvoorbeeld hier: http://www.leerquoten.nl/quote.html

> Voor mailing lists kan het natuurlijk onderdeel van de huisregels zijn, en dan
> is een URL met uitleg van die regels inderdaad beter.

Ik heb het hier niet zozeer over regels, maar wil de kennis van mensen
vergroten. Zodat ze begrijpen waarom ik iets doe.