Re: Mailinglist

Op 07-05-15 om 09:15 schreef Geert Stappers:
> De term 'onderposten' is mijn inziens ontstaan in een tijd dat men het
> te veel moeite vond om mensen te leren waar ze de cursor neer moeten zetten.
> Dat onlogische gedrag noemde men 'bovenposten'. De mensheid zal er nog wel
> even last van hebben. Misschien zou ik wat minder "laten leven" moeten hanteren
> en tegen bovenposters wel moeten zeggen dat ze hun cursus e-mail moeten afmaken.

Weet je zo'n cursus?

Ik wil mensen het regelmatig uitleggen, maar weet geen URL met uitleg.
Het gaat in mijn geval dan meestal om gewone private-mail waarin je op
elkaar reageert.

> Een ander ding:
> Vooropgesteld: termen "1-op-1" en "1-naar-N" zijn bekend.
>
> Een 1-op-1-bericht laten beginnen met "Hallo Karel,"
> wordt goed ontvangen als je Karel heet.
>
> Een 1-naar-N-bericht laten beginnen met "Hallo Karel,"
> is toch zo iets als verkeerd, dan wel ongelukkig, adresseren.

Zelf doe ik dat ook wel (met 20 jaar mailinglist ervaring). Je reageert
op iemand, publiek. Ik vind er niets mis mee om er dan "Hallo Karel"
boven te zetten. Anderen mogen uiteraard best inhaken.