Re: Mailinglist

Dag Paul,

Op 5 mei 2015 13:52 schreef Paul van der Vlis <paul@vandervlis.nl>:
Op 05-05-15 om 13:29 schreef Geert Stappers:

> Dat is een omweg. Mailinglists hoeven helemaal niet via een webserver.

Voor mij is het zo al moeilijk genoeg. Ik probeer het via gmail te doen.
Wat ik momenteel doe is:

- 'Allen beantwoorden' selecteren.
- Het adres op wie ik reageer verwijderen en dat vervangen door het adres van de mailinglijst.

Mailinglists zorgen voor veel e-mail in je mailbox, daarom hebben ze
best een hoge drempel.

De laatste tijd gebruik ik vooral usenet om mailinglists te lezen. Dat
is vooral erg handig bij mailinglists met een hoog volume die ik maar
weinig lees, zoals de kernel mailinglijst.

Mailinglijsten volgen via Usenet...dat zou handig kunnen zijn.
Kan dat met elk programma?
Ik gebruik Forté Agent als nieuwslezer.

Een ander voordeel van Gmane is, dat je ook goed door oudere berichten
kunt bladeren.

Een nadeel van Gmane is, dat ze hun eigen naamgeving gebruiken. Daardoor
is het soms lastig te vinden hoe een mailinglist in Gmane heet.

Bedankt voor de tip!

Groeten,
PAtrick