Re: grub selecteren in multiboot

On 05/04/2015 04:20 PM, Sjoerd Hiemstra wrote:
Jan-Rens Reitsma:
Het is handig om een rescue-image te maken voor het geval dat er iets
mis gaat.

Dat kan wel zijn, maar in het geval van Frank is er maar heel weinig
aan de hand. Bij een upgrade van XUbuntu is ook automatisch
"grub-install /dev/sda" uitgevoerd, waardoor je het grub-menu van
XUbuntu krijgt. Om het grub-menu van Debian weer te krijgen, hetzelfde
commando weer even vanuit Debian.

Het gebeurt (of gebeurde) regelmatig dat een distro bij installatie in een multiboot configuratie de configuraties van andere (BSD en Linux) distro's uit de grub configuratie verwijdert. Vziw wordt Windows meestal niet verwijderd.

Kon je Debian booten toen je de configuratie van grub vanuit Xubuntu
gedaan had?

Uit Frank's verhaal maak ik duidelijk op van wel. Gewoon vanuit het
grub-menu van XUbuntu.

Dan heb ik zijn originele post blijkbaar verkeerd begrepen. Ik dacht dat hij Debian niet meer kon booten nadat hij Xubuntu geinstalleerd had.

Mvg,
Jan-Rens.