Re: grub selecteren in multiboot

Frank Voncken:
> Sjoerd Hiemstra:
>
> Het ziet simpel uit, maar... het werkt! [...] Kan je misschien
> uitleggen hoe dat kan? Wordt hier grub vanuit Debian opnieuw
> geïnstalleerd?

Yep, grub wordt opnieuw in de MBR geïnstalleerd. (Ik hoop dat ik het
goed zeg?) Ben je b.v. het grub-menu kwijt omdat je Windows installeert
(waardoor de MBR wordt overschreven) en je weet met een rescue-cd toch
in Debian te komen, dan krijg je met hetzelfde commando het grub-menu
weer terug.

> Waarom op sda terwijl Debian op sdb zit?

Standaard zit de MBR op de eerste harde schijf. Je kunt, als je zou
willen, wel in de BIOS instellen dat er van de tweede harde schijf
geboot moet worden. Dan zou het 'grub-install /dev/sdb' worden.