Re: Upgrade naar Jessie

On Mon, Apr 27, 2015 at 09:26:27PM +0200, Paul van der Vlis wrote:

> Weet ik niet.
>
> Wat ik zou doen is op een gegeven moment op ctrl-c drukken (eventueel
> meerdere keren), om de processen te stoppen. En dan mijn commando
> opnieuw uit te voeren. Misschien dat er ergens een lockfile staat, maar
> hij meldt het wel als dat zo is, en ook waar. Dat dan verwijderen.
>
> Mocht op ctrl-c drukken niet helpen, dan zou ik de terminal sluiten en
> opnieuw connecten. Tenminste, werk je via SSH? (ik doe updates altijd
> via SSH, zelfs al staat het systeem voor mijn neus).

Voorkomen dat je niet de tak afzaagt waar je op zit, is beschreven
op https://www.debian.org/releases/stable/amd64/release-notes/ch-upgrading.en.html#upgrade-preparations

Verder is mijn inschatting het tweede systeem een service heeft,
met bijbehorend init script, dat het eerste systeem niet heeft.

Leven en laten leven