Re: Gebruik HP LaserJet 3200

Op 06-04-15 om 21:36 schreef Geert Stappers:

> Priveleges.

Er is daar rechtsboven een knop waarmee je kunt "ontgrendelen", dan kun
je wel dingen veranderen.

Gebruik je Wheezy of Jessie?

Mijn ervaring bij Wheezy is, dat je die system-config-printer beter niet
kunt gebruiken. Gebruik liever het webinterface op: http://localhost:631
Hoe dit is bij Jessie weet ik nog onvoldoende goed, maar gebruik bij
twijfel het webinterface is mijn advies.

Weet ik zo niet zo goed. Kijk op de website van Sane.
http://www.sane-project.org/

Zelf gebruik ik veelal de mogelijkheid op zo'n multifunctional om te
scannen naar e-mail, dan heb je Sane niet nodig.

Ook is het een groot verschil of je Sane via een USB apparaat doet, of
via het netwerk. Via USB is een stuk simpeler en werkt vaak zonder enige
configuratie.

Als je Wheezy gebruikt kan het bij sommige apparaten heel zinnig zijn om
een nieuwe versie van hplip te gebruiken. Dit is een backport die ik
gebruik: http://vandervlis.nl/files/hplip/