Re: Zwart scherm na gebruikerwisselen of Afmelden

Paul van der Vlis schreef op za 28-02-2015 om 21:40 [+0100]:

> Dat heeft vooral met de videokaart te maken. Blijkbaar werkt 3D niet.

Dat klopt. 3D deed het ook niet op het vorige moederbord. De constante
hierin is, het beeldscherm. Het zal dus een combinatie van deze dingen
zijn, maar ik zie niet direct het verband met mijn probleem. Ik type dit
bericht nu met de computer met het probleem. Dus ik heb gewoon beeld.
Dat valt alleen uit als ik van gebruiker wissel of mij als gebruiker
afmeld of de computer uit zet. Misschien staat er ergens iets in de
loggings maar ik weet niet waar.

> De MSI B85M-P33 is voor vierde generatie Intel processoren, de
> ingebouwde grafische kaart wordt niet goed ondersteund in Debian 7, en
> er zijn ook wel wat andere problemen. Het werkt echter wel.
>
> Je zult wat verbeteringen zien als je de kernel uit backports gebruikt,
> maar eigenlijk werkt het pas goed met Debian 8 (Jessie, nog niet
> officieel uit), omdat daar nieuwe Xorg drivers in zitten e.d.

> Ik heb heel wat computers ingericht met Debian 7 maar ben dit probleem
> nog niet tegen gekomen. Welke videokaart gebruik je?
> Je kunt daar achter komen met dit commando: lspci | grep VGA

Videokaart:
00:02.0 VGA compatible controller: Intel Corporation Device 041e (rev
06)
> En werk je met een opensource driver, of met een closed-source driver?

Waarschijnlijk opensource driver. Ik heb na installatie daarin niets
gewijzigd.

> Was het probleem er al vanaf de installatie, of is het pas wat later
> ontstaan?

Het probleem was er al vanaf de installatie.

> Groet,
> Paul.

Groeten,

Dirk